Trvalý pobyt - Zavedení (změna, zrušení) adresy, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu

  • Zobrazení:

1. Identifikační číslo

131

2. Kód

08.020

3. Pojmenování (název) životní situace

Trvalý pobyt - Zavedení (změna, zrušení) adresy, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu

4. Základní informace k životní situaci

Podle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů, můžete požádat o zavedení (změnu, zrušení) adresy, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu.

Doručovací adresu je možné zavést do agendového informačního systému obyvatel ve formátu:

  • adresa v České republice,

  • adresa v České republice s připojenou doplňující identifikací místa,

  • adresa mimo území České republiky,

  • adresa poštovní přihrádky nebo dodávací schránky.

Adresa, na kterou mají být doručovány písemnosti - tzv. doručovací adresa (odlišná od adresy místa trvalého pobytu), je referenčním údajem podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

Na tuto adresu pak budou všechny úřady doručovat písemnosti, nemáte-li zpřístupněnu datovou schránku.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat občan starší 15 let, příp. jeho zmocněnec na základě plné moci.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Písemná žádost s údajem o adrese, na kterou mají být doručovány písemnosti, zaslaná na příslušnou ohlašovnu.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Podáním písemné žádosti na příslušné ohlašovně.

Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy občan žádost podepíše před zaměstnancem ohlašovny.

Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Ohlášení adresy pro doručování (její změnu nebo zrušení) provedete na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky, tj.:

  • na obecním úřadu,

  • v hlavním městě Praze a v územně členěných statutárních městech na úřadech městských částí nebo městských obvodů, pokud tak stanoví statuty těchto měst (dále též "příslušný úřad").

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Magistrát města Hradec Králové, Československé armády 408, 502 00 Hradec Králové

Odbor správní, pravé křídlo, zvýšené přízemí, čísla kanceláří 182, 182A, 183 a 184 


Úřední hodiny:

pondělí, středa   8:00 – 17:00 h

úterý, čtvrtek      8:00 – 14:00 h 


Hniková Romana            kancelář č. 183      tel.: 495 707 479,    e-mail: romana.hnikova@mmhk.cz 

Horáková Iveta DiS.          kancelář č. 182A   tel.: 495 707 487,    e-mail: iveta.horakova@mmhk.cz 

Tomášková Milena           kancelář č. 182A   tel.: 495 707 477,    e-mail: milena.tomaskova@mmhk.cz 

Šedivková Hana DiS.         kancelář č. 183      tel.: 495 707 473,    e-mail: hana.sedivkova@mmhk.cz

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Doklad k ověření totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Doporučený vzor žádosti "Hlášení adresy pro doručování" je k dispozici mj. na příslušném úřadu. Formulář je v elektronické podobě umístěn i v příloze.

Žádost může obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být doručovány písemnosti, byly písemnosti doručovány; není-li toto datum v žádosti občanem uvedeno, jedná se o datum podání žádosti.

Souborový formulář:

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Ohlašovna zapíše údaj o adrese pro doručování písemností bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o vzniku nebo změně skutečnosti související se zapsaným údajem dozví.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci lze řešit elektronicky.

Pro osobní vyřízení doručovací adresy na ohlašovně trvalých pobytů Magistrátu města Hradec Králové si lze i provést internetovou rezervaci termínu zde.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

Není stanoveno

22. Další informace

Není stanoveno

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

OS1 - Oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel

26. Kontaktní osoba

Oldřich Kašpar
e-mail: Oldrich.Kaspar@mmhk.cz
telefon: 495707474

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

03. 07. 2017

28. Popis byl naposledy aktualizován

15. 01. 2020

29. Datum konce platnosti popisu

Bez omezení

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Není stanoveno