Matriční doklady (rodné, oddací nebo úmrtní listy) a doklad o registrovaném partnerství vydává matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství, vstoupila do partnerství nebo zemřela.
Jde-li o narození, uzavření manželství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, pak matriční doklad vydá zvláštní matrika v Brně (Úřad městské části Brno-střed).
Matriční úřad zašle prvopis matričního dokladu oprávněné osobě na doručenku do vlastních rukou nebo jej vydá po předložení platného průkazu totožnosti.
Při ztrátě rodného a oddacího listu, dokladu o registrovaném partnerství nebo úmrtního listu může matriční úřad vydat jeho druhopis.
Matriční úřad podle § 25 odst. 1 zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách vydá matriční doklad:
Matriční úřad podle § 25 odst. 4 zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách vydá školským zařízením pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a střediskům výchovné péče rodný list fyzické osoby umístěné v těchto zařízeních.
Matriční úřad podle § 25 odst. 5 zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách vydá úmrtní list fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti anebo osobě, která je vypravitelem jeho pohřbu.
Matriční úřad podle § 25a odst. 1 zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách vydá doklad o partnerství:
Pokud požádají o vydání matričních dokladů fyzické osoby prostřednictvím zmocněnce, musí být podpis na žádosti těchto osob úředně ověřený. Plná moc 2018.docx
Podat žádost o vydání matričního dokladu a uhradit správní poplatek podle zákona č. 634/2004 Sb., o správní poplatcích, položka 3 písm. b).
Žadatel se obrátí osobně nebo písemně na matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství nebo vstoupila do partnerství nebo zemřela.
Jde-li o narození, uzavření manželství, registrované partnerství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, pak na zvláštní matriku v Brně (Úřad městské části Brno-střed).
Příslušný matriční úřad.
Odbor správní, oddělení matrik – Magistrát města Hradec Králové, Československé armády 408
V úředních hodinách:
pondělí a středa 8,00 až 17,00
úterý a čtvrtek 8,00 až 14,00
Celé jméno | Pracovní zařazení | Telefon | Email |
Soukupová Zuzana | vedoucí oddělení | 495707500, 607056679 | Zuzana.Soukupova@mmhk.cz |
Eliášová Jana | matrikář | 495707502 | Jana.Eliasova@mmhk.cz |
Holíková Lucie | referent - vidimace, legalizace, Czech Point | 495707457 | Luci.Holikova@mmhk.cz |
Chlíbková Kateřina | referent - vidimace, legalizace, Czech Point | 495707501 | Katerina.Chlibkova@mmhk.cz |
Novotná Jana | matrikář | 495707504 | Jana.Novotna@mmhk.cz |
Svobodová Jana | matrikář | 495707505 | J.Svobodova@mmhk.cz |
Suchá Michaela | matrikář | 495707494 | Michaela.Sucha@mmhk.cz |
Komárková Kateřina | matrikář | 495707503 | Katerina.Komarkova@mmhk.cz |
Žadatel předloží:
Pokud žádost vyřizuje zplnomocněný zástupce, je třeba předložit také ověřenou plnou moc.
Za vydání prvopisu matričního dokladu se nevybírá žádný správní poplatek.
Za vydání stejnopisu rodného, oddacího nebo úmrtního listu je třeba uhradit správní poplatek ve výši 100 Kč (v hotovosti, případně poštovní poukázkou).
Při osobním podání žádosti o vydání matričního dokladu lze vše vyřídit na počkání. Při písemném podání žádosti je lhůta 30 dnů.
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
Proti rozhodnutí o zamítnutí vydání matričního dokladu je možné podat odvolání, a to do 15 dnů ode dne jeho doručení.
Odvolání se podává prostřednictvím toho matričního úřadu, který rozhodnutí vydal.
Sankce nejsou stanoveny.
(nevyplněno)
Můžete se obrátit na:
(nevyplněno)