Společný nájem bytu
1. Identifikační číslo
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
4. Základní informace k životní situaci
Jedná se o řešení situace, kdy nájemce bytu z nějakého důvodu chce požádat o rozšíření stávajícího nájemního práva k bytu (např. z důvodu privatizace bytu, z důvodu obstarávání věcí spojených s právy a povinnostmi nájemce - tj. ohledně platby nájemného a služeb, zajišťování oprav bytu atd.). Společný nájem bytu je upraven § 700 občanského zákoníku.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Nájemce obecního bytu a dále osoba, která se má stát společným nájemcem.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Pojem společného nájmu bytu je vysvětlen v § 700 občanského zákoník . Citace tohoto ustanovení: „byt může být ve společném nájmu více osob. Společní nájemci mají stejná práva a povinnosti. Společný nájem vzniká též dohodou mezi dosavadním nájemcem, další osobou a pronajímatelem.“
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti o společný nájem bytu – žádost podepisuje dosavadní nájemce (nájemci a budoucí nájemce) nájemci, podpisy musí notářsky ověřeny.
Způsob podání:
- osobně podáním na podatelnu magistrátu města
- poštou na adresu: Magistrát města, odbor správy majetku města, Československé armády 408, 502 00 Hradec Králové
8. Na které instituci životní situaci řešit
Magistrát města Hradec Králové
Československé armády 408
502 00 Hradec Králové
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
odbor správy majetku města, úsek správy bytů, pravé křídlo budovy, první patro, kanceláře č.204 – 205
Úřední hodiny: pondělí a středa 8:00 - 17:00, úterý a čtvrtek 8.00 – 12.00 (v tyto dny nejlépe po předchozí domluvě, neboť pracovníci v tyto dny vyřizují své agendy nebo provádějí různá místní šetření)
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
(nevyplněno)
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
žádost o společný nájem bytu
Tento formulář je k dispozici v tištěné podobě na odboru správy majetku města (kanceláře 204, 205) nebo jsou zde ke stažení.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
(nevyplněno)
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty stanoveny nejsou, jsou závislé na počtu dalších ostatních podání od občanů a na termínech jednání orgánů města a dále na tom, zda k předmětné žádosti musí odbor vyžádat nějaké doplňující dokumenty či informace. Vždy je však snaha o zkrácení lhůty k vyřízení.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Správa nemovitostí, p.o., Kydlinovská 1521, 501 52 Hradec Králové
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
(nevyplněno)
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Podání prostřednictvím elektronické podatelny, za předpokladu splnění následujících podmínek.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Podle občanského zákoníku - zák. 40/1964 Sb.
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 107/2006 Sb., o jednostranném zvyšování nájemného z bytu.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
(nevyplněno)
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
(nevyplněno)
21. Nejčastější dotazy
Nejčastější dotazy směřují k vysvětlení , zda a jakým způsobem lze tuto životní situaci řešit.
22. Další informace
(nevyplněno)
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
Na webových stránkách odboru správy majetku města, úseku správy bytů eventuálně formou osobního vysvětlení příslušnými pracovníky.
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
(nevyplněno)