Informace pro příslušníky národnostních menšin a etnik žijících na území ČR
1. Identifikační číslo
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
4. Základní informace k životní situaci
Informace o možnostech integrace cizinců do společnosti (žádosti o azyl, prodloužení pobytu v ČR, vyřizování občanství), poradenství při řešení diskriminace a porušování lidských práv, ve spolupráci s dalšími pracovníky pomoc při hledání vhodného ubytování, zaměstnání, možnosti vzdělávání.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Příslušníci národnostních menšin a etnik žijící na území ČR.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Klient musí mít zájem vyřešit konkrétní životní situaci, koordinátor se na vyžádání ujímá role komunikátora mezi žadatelem a příslušnou institucí.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Kontaktovat odbor sociálních věcí a zdravotnictví, oddělení koncepcí a sociální péče.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Magistrát města Hradec Králové, Československé armády 408, 502 00 Hradec Králové.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Magistrát města Hradec Králové - odbor sociálních věcí a zdravotnictví - oddělení koncepcí a sociální péče - Mgr. Ivan Dubec, tel: 495 707 322, email: Ivan.Dubec@mmhk.cz, kancelář č. 48 (levá část budovy, zvýšené přízemí). Úřední hodiny: PO + ST: 8:00 - 17:00, ÚT + ČT: 8:00 - 14:00.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Platný doklad totožnosti.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Záleží na konkrétní životní situaci – potřebné formuláře jsou k dispozici v sídle instituce, která má řešení žádosti klienta v kompetenci.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Dle zákona č. 500/2004, správní řád, ve znění pozdějších předpisů – vydání rozhodnutí bez zbytečného odkladu, nejdéle do 30 dnů od zahájení řízení, v mimořádných situacích i později.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Dáno charakterem životní situace.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Aktivní spolupráce s úřady a institucemi, uvádění pravdivých informací.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
(nevyplněno)
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území ČR, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
(nevyplněno)
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
(nevyplněno)
21. Nejčastější dotazy
(nevyplněno)
22. Další informace
Další informace o konkrétních životních situacích lze najít na webových stránkách: www.mpsv.cz, www.cizinci.cz.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
(nevyplněno)
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
(nevyplněno)