Žádost o zřízení věcného břemene, vydání vyjádření k dotčenému majetku
1. Identifikační číslo
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
4. Základní informace k životní situaci
Věcná břemena jsou zřizována pro vedení inženýrských sítí, možnost přístupu, práva chůze a příjezdu na pozemcích ve vlastnictví Statutárního města Hradec Králové, IČ: 002 68 810. Věcné břemeno se zřizuje dohodou smluvních stran a je úplatné a zdanitelné.
Žádosti jsou v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích, předloženy k odsouhlasení radě města. Po schválení zřízení věcného břemene v radě města bude žadateli zaslán návrh znění smlouvy o smlouvě budoucí.
Ve vztahu k pozemkům se postupuje obdobně i při žádosti o jiné právní závazky k (budoucímu) majetku města jako jsou např. nájemní smlouva, smlouva o prodeji, smlouva kupní-nákup, smlouva o výpůjčce, smlouva darovací, apod. .
Výkopové práce mohou být prováděny až po uzavření výkopové smlouvy.
UPOZORNÉNÍ: Výkopové práce se neprovádějí v zimním období, tj. od 15.11. do 31.3. běžného roku.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádost podává vždy budoucí vlastník předmětné části inž. sítí či přípojek, kterým může být fyzická osoba (občan) nebo právnická osoba (firma) způsobilá k právním úkonům.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání písemné žádosti na připraveném formuláři či volnou formou se specifikací požadavku žadatele spolu se snímkem z pozemkové mapy se zákresem požadované přípojky či inženýrské sítě. Žádost o zřízení věcného břemene musí obsahovat:
- parcelní číslo
- katastrální území
- druh věcného břemene (elektrická, vodovodní, kanalizační, plynová přípojka atd.).
- způsob provedení (výkop, protlak)
Původní písemnou žádost vyzvedne žadatel na Technických službách a podá ji na podatelnu Magistrátu městu Hradec Králové, kde je zaregistrována a po zajištění potřebných podkladů je předložena k projednání příslušným orgánům města a Radě Města Hradec Králové v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb. v jeho platném znění. Žadatel je o závěrech jednání písemně informován.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podání vyplněného formuláře žádosti zmiňované v bodě 11. tohoto popisu na podatelnu příspěvkové organizace Technické služby Hradec Králové, Na Brně 362, 500 06 Hradec Králové.
Žádost lze podat i volnou formou za předpokladu, že bude mít veškeré náležitosti dle pokynů pro vyplnění [DOC, 0,19MB].
Pro pořízení grafické přílohy (situace) můžete použít veřejně přístupné digitální technické mapy.
8. Na které instituci životní situaci řešit
1. Příspěvková organizace Technické služby Hradec Králové
Na Brně 362
500 06 Hradec Králové
2. Magistrát města Hradec Králové
Československé armády 408
502 00 Hradec Králové
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
odbor správy majetku města, oddělení hospodaření a evidence majetku města (OM1)
pravé křídlo budovy, první patro (2.NP), kanceláře 214 až 216
Úřední hodiny:
pondělí a středa 8:00 - 17:00
Vyřizování žádostí na území města Hradec Králové je rozděleno dle katastrálních území mezi pracovníky následovně:
Věcná břemena, služebnosti, souhlasy se zřízením sjezdu
Příjmení a jméno | Telefon | Katastrální území | |||
Janka Petráčková | 495 707 566 | Nový Hradec Králové | Kukleny | Kluky | Plačice |
Plotiště nad Labem | Svobodné Dvory | Roudnička | Pouchov | ||
Slezské Předměstí | Svinary | Třebeš | |||
Petra Myslivcová, DiS. | 495 707 567 | Hradec Králové | Březhrad | Piletice | Malšova Lhota |
Malšovice u Hr. Králové | Pražské Předměstí | Plácky | Rusek | ||
Slatina u Hr. Králové | Věkoše |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Dokumenty potřebné při podání žádosti jsou uvedeny na druhé straně formuláře zmiňovaného v bodě 11. tohoto popisu.
Při následném uzavírání smlouvy o věcném břemenu je nezbytné předložit doklad k prokázání totožnosti pro možnost úředního ověření podpisu.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Sazby poplatku:
Podání žádosti není zpoplatněno.
Výše úhrad za zřízení věcného břemene je stanoveno na základě schválené směrnice Rady města [PDF, 0,75MB].
Způsob úhrady:
- v pokladně magistrátu (složenkou vydanou odborem správy majetku města)
- na poště (složenkou vydanou odborem správy majetku města)
- bankovním převodem (nutno uvést správně číslo účtu a variabilní symbol - dle složenky)
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny a jsou závislé na aktuálním počtu podaných žádostí a na termínech jednání rady města.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Správci majetku města:
Za komunikace, zeleň, veřejné osvětlení a dopravní signalizaci:
p.o. Technické služby Hradec Králové, Na Brně 362, 500 06 Hradec Králové
Za bytové a nebytové prostory v majetku města:
Správa nemovitostí Hradec Králové, p.o., Kydlinovská 1521, 501 52 Hradec Králové
Dotčené orgány státní správy Magistrátu města Hradec Králové:
např. odbor památkové péče, odbor hlavního architekta, odbor životního prostředí, odbor dopravy atd.
Dotčené orgány samosprávy statutárního města Hradec Králové:
např. odbor samosprávných činností města, investiční odbor atd.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Následné podání řádně vyplněného tiskopisu žádosti (vč. přiložené kopie vyjádření Technických služeb Hradec Králové, p.o.) prostřednictvím podatelny Magistrátu města Hradec Králové, Československé armády 408, 502 00 Hradec Králové.
Žádost lze podat i volnou formou za předpokladu, že bude mít veškeré náležitosti předepsané příslušným formulářem žádosti a pokynů pro vyplnění [DOC, 0,19MB].
Pro pořízení grafické přílohy (situace) můžete použít veřejně přístupné digitální technické mapy.
Podat žádost je možné:
- osobně (nezapomeňte si připravit kopii samotné vyplněné žádosti, na kterou Vám bude vyznačeno potvrzení o podání žádosti);
- poštou na adresu: Magistrát města Hradec Králové, odbor správy majetku města, Československé armády 408, 50200 Hradec Králové (příp. s uvedením konkrétního obesílaného pracovníka) ;
- e-mailem - digitálně podepsaným (za předpokladu, že žadatel disponuje platným certifikátem elektronického podpisu);
- datovou schránkou (pokud ji má žadatel zřízenou a aktivovanou).
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Podání žádosti prostřednictvím datové schránky (pokud ji má žadatel zřízenou a aktivovanou).
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení).
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon),
Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích,
a další související zákony týkající se inženýrských sítí.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Žádné
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení) - znehodnocení majetku,
Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích.
Případně další sankce vyplývající ze vzájemně uzavřených smluvních vztahů.
21. Nejčastější dotazy
(nevyplněno)
22. Další informace
Prostřednictvím Magistrátu města Hradec Králové se zřizují pouze věcná břemena na nemovitostech ve vlastnictví Statutárního města Hradec Králové.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
(nevyplněno)