Stížnosti
1. Identifikační číslo
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
4. Základní informace k životní situaci
Stížností se rozumí vnější podnět, který svým obsahem poukazuje na nevhodné chování úředníka, nesprávný úřední postup nebo jiný nedostatek týkající se osobních zájmů stěžovatele nebo obecných zájmů občanů města, a kterým se fyzické či právnické osoby domáhají ochrany svých práv a právem chráněných zájmů, k jejichž ohrožení mělo dojít v souvislosti s činností města Hradec Králové, jeho zaměstnanců či jiných subjektů v rámci působnosti v oblasti veřejné správy.
Za stížnost se nepovažuje podání, bez ohledu na jeho označení, které je svým obsahem jiným procesním úkonem dle správního řádu.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Stížnost je oprávněna podat
- fyzická osoba, která dosáhla věku 18 let,
- u právnické osoby ten, kdo je oprávněn jednat jejím jménem.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Stížnosti přijímá výhradně podatelna magistrátu města, a to v písemné podobě nebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem s uvedením jména a adresy stěžovatele. Za písemně podané se považují i stížnosti podané prostřednictvím elektronické pošty bez zaručeného elektronického podpisu, faxu či jiného prostředku umožňujícího dálkovou dopravu písemností. Takto doručené stížnosti se zaevidují na podatelně magistrátu města a nakládá se s nimi jako se stížnostmi řádně podanými. K anonymním stížnostem se nepřihlíží.
Je-li stížnost podána ústně a nelze ji vyřídit na místě ihned, je zaměstnanec magistrátu města, na kterého se stěžovatel obrátil, povinen umožnit stěžovateli sepsání stížnosti formou protokolu v budově magistrátu města a zajistit její přijetí prostřednictvím podatelny magistrátu města.
V případě, že občan není z důvodu snížené gramotnosti, tělesného postižení apod. schopen sám stížnost sepsat, sepíše s ním stížnost zaměstnanec magistrátu města, na kterého se občan obrátil. Po sepsání stížnosti příslušný zaměstnanec seznámí občana s obsahem stížnosti, předloží mu stížnost k podpisu a zajistí její přijetí prostřednictvím podatelny magistrátu města.
Lze podat opakovanou stížnost. V takovém případě vedoucí příslušného odboru prověří, zda prvotní stížnost byla věcně správně vyřízena a zda ze strany města byly vyčerpány možnosti zjednání nápravy. Toto zjištění sdělí stěžovateli s upozorněním, že stěžovatel může v souladu se správním řádem požádat nadřízený správní orgán o přešetření způsobu vyřízení stížnosti.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Stížnost v písemné podobě lze podat:
- poštou na adresu Magistrátu města Hradec Králové,
- osobně na podatelně Magistrátu města Hradec Králové.
Stížnost v elektronické podobě lze podat:
- na e-mail: epodatelna@mmhk.cz.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Magistrát města Hradec Králové
Československé armády 408
502 00 Hradec Králové
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Podatelna Magistrátu města Hradec Králové, Československé armády 408, 502 00 Hradec Králové
Podatelna se nachází v levém křídle budovy magistrátu města, ve zvýšeném přízemí.
Úřední hodiny podatelny:
pondělí, středa 8:00 - 17:00
úterý, čtvrtek 8:00 - 15:00
pátek 8:00 - 14:00
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Nejsou požadovány, dle uvážení je stěžovatel předloží současně se stížností.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Bez poplatku.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Stížnost je třeba vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě 60-ti dnů od jejího doručení městu. Stěžovatel je v uvedené lhůtě písemně vyrozuměn o vyřízení stížnosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích
18. Jaké jsou související předpisy
Směrnice Rady města Hradec Králové č. 9/2011 o vyřizování petic a stížností
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Má-li stěžovatel za to, že stížnost, kterou podal u příslušného správního orgánu, nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán, aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti. Žádost o prošetření se podává u magistrátu města HK.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
(nevyplněno)
22. Další informace
(nevyplněno)
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
(nevyplněno)
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
K anonymním stížnostem se nepřihlíží. Za anonymní je považována taková stížnost, která neobsahuje jméno a adresu stěžovatele.